Marma Homestay Melaka Murah berdekatan Ayer Keroh dan Bandar Hilir Melaka. Homestay tanpa kolam renang atau swimming pool, berdekatan tepi pantai. Rumah baru 4bilik yang LUAS, KUALITI dan SELESA.

Alang 013-6386109

atau Amirah 017-3916898. Homestay Terbaik Di Melaka. Saya akan tolong anda, saya akan bantu anda. "Jangan banding Harga, Tapi Banding Kualiti"

Monday 12 June 2017

Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2

Homestay Di Melaka - Rumah Tengah 2

Assalamualaikum.

Homestay Rumah Tengah 2 berdekatan dengan Homestay Rumah Tepi. Satu kawasan yang sama, reka bentuk yang sama, kualiti yang sama dan paling penting deal dengan orang yang sama iaitu saya.

Amirah 017-391 6898
Alang 013-638 6109

Ni Homestay saya.

Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Reka Bentuk Homestay Rumah Tengah 2

Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2

Pengunjung yang mencari 2 buah homestay berdekatan di melaka, bolehlah menempah dengan saya. Kedudukan antara homestay hanya berselang beberapa buah rumah. Memang dekat dan senang untuk pergi antara homestay rumah tengah 2 dan homestay rumah tepi.

Kebanyakkan pelanggan akan call dan bertanya macam ini.

Situasi 1 :

Pelanggan : Assalamualaikum. Ini Marma Homestay Melaka ke?

Alang : Iye betul. Saya Alang owner Marma Homestay Melaka.

Pelanggan : Homestay ini di kawasan mana?

Alang : Homestay di kawasan Bukit Katil Melaka berdekatan dengan Bayou Lagoon, Gold Coast dan Ayer Keroh Melaka. Kawasan memang betul - betul strategik. Dekat dengan kawasan pelancongan di melaka. Boleh saya tahu en nak tarikh bila? Dan berminat dengan homestay yang mana satu?

Pelanggan : Saya nak pada tarikh cek in 15/02/2017 dan cek out 17/02/2017. Saya berminat dengan homestay rumah tengah 2.

Alang : Tarikh tu masih ada kosong. Macam mana? Berminat dengan Homestay saya.

Pelanggan : Homestay di dekat ke dengan tempat - tempat menarik di Melaka contoh Bandar Hilir, Kapal Samudera, A Famosa, Mahkota Parade, Dataran Pahlawan.

Alang : Semua yang en cakap tadi dekat dengan homestay - homestay saya. Hanya mengambil masa 15 - 20 minit untuk ke Bandar Hilir Melaka. Homestay saya berdekatan dengan tempat - tempat pelancongan di Melaka terutamanya Ayer Keroh, Mitc, Bayou Lagoon dan Gold Coast. Lagipun, en akan dapat sebuah homestay rumah baharu 4 bilik. Tu yang menariknya.

Pelanggan : Ok. Berapa satu malam homestay rumah tengah 2 ni? Kalau nak booking homestay macam mana?

Alang : Untuk homestay rumah tengah 2, Rm170 / malam untuk hari biasa, Rm200 untuk hujung minggu dan cuti sekolah. Untuk tarikh yang en nak booking, ianya hujung minggu dan jumlah keseluruhan Rm400. Untuk booking, en perlulah memberi saya deposit Rm50 untuk satu malam. Kalau dua malam, Rm100 lah. En boleh wasap saya untuk tahu nombor akaun saya. Saya akan berikan.

Pelanggan : Ok, saya berminat dengan homestay ini. Kejap lagi saya akan wasap en. Sebelum tu, boleh saya tahu masa untuk cek in dan cek out.

Alang : Masa cek in dan cek out sama macam hotel iaitu cek in selepas pukul 2PM, cek out sebelum pukul 12PM hari berikutnya.

Pelanggan : Saya faham en. Kejap lagi saya akan wasap en dengan segera.

Alang : Ok. Terbaik. Ada apa - apa pertanyaan lagi?

Pelanggan : Tiada lagi. Sangat jelas. Terima Kasih en.

Alang : Sama - sama en.

Situasi 2 :

Pelanggan : Assalamualaikum Alang. Saya nak tanya berkenaan dengan Homestay Di Melaka. Masih ada kosong ke en pada tarikh 31/01/2017.

Alang : Waalaikumsalam. Iye saya Alang. Cek in 31/01/2017, cek out nya bila?

Pelanggan : Cek out pada keesokkan harinya 01/02/2017.

Alang : Kejap ye. Saya tengok ada kekosongan atau pun tidak.

Alang : Ha, masih ada kosong en. Boleh saya tahu jumlah pengunjung termasuk kanak - kanak? Dan boleh saya tahu en lihat iklan homestay saya di mana?

Pelanggan : Jumlah termasuk kanak - kanak dalam 12 orang. Saya lihat di mudah.my en. Saya nak tanya sikit en. A Famosa Resort jauh tak dengan homestay en.

Alang : Hhhmmm. A Famosa Resort nak ke homestay saya dalam 35 - 40 minit. Jauh sedikit lah en. Tapi homestay - homestay saya berdekatan dengan Plaza Tol Ayer Keroh dan Bandar Hilir Melaka.

Pelanggan : Jauh juga tu Alang. Hehehhe. En tahu mana - mana homestay di kawasan A Famosa Resort ni?

Alang : Ok. Bole saya tahu plan en petang atau malam hari nak ke mana? Biasanya Guest saya macam ini. Pagi - pagi akan bermandi manda di A Famosa Resort Melaka. Lepas tu, dalam pukul 2PM cek out dari A Famosa Resort terus ke homestay saya amik masa dalam 35 - 40 minit. Berehat dulu petang, pastu malam barulah pergi ke Bandar Hilir Melaka. Dari homestay nak ke Bandar Hilir Melaka tidak jauh. Mengambil masa dalam 15 - 20 minit sahaja. Memang dekat.

Pelanggan : Amboiiii. Terangnya penerangan.

Alang : Hehehe. Biasa lah en. Nak tarik pelanggan memang macam tu. Kene bersungguh sikit. Tapi homestay saya dekat dengan  Plaza Tol Ayer Keroh dan Bandar Hilir Melaka. Macam mana.

Pelanggan : Kejap lagi saya conformkan. Tanya ahli keluarga kejap. Berkenaan dengan harga macam mana ye?

Alang : En berminat homestay saya yang mana satu?

Pelanggan : Alang ada banyak homestay ke?

Alang : Saya ada 4 buah homestay di melaka. Homestay Rumah Semi D, Homestay Rumah Tepi, Homestay Rumah Tengah 1 dan Rumah Tengah 2. En boleh lihat harga di blog saya Marma Homestay Melaka. 

Pelanggan : Ok kejap ye.

Alang : Bereh bohhh.

30 minit selepasnya.......

Pelanggan : Alang, saya berminat dengan  Homestay Rumah Tepi. Rm 220 / malam kan. Macam mana nak tempah homestay ini?

Dengan pantas menjawab...... (layanan VVIP kepada semua guest) hehehehhehehehhe.

Alang : Iye betul tu en. Untuk tempahan, saya memerlukan deposit Rm50 / malam en. En boleh wasap saya dan saya akan kongsikan no acc saya.

Pelanggan : Ok, Saya wasap sekarang en. Saya conform nak homestay rumah tepi tau. Jangan kasi orang lain.

Alang : Ok, Berehhh. Tak ada masalah. Terima Kasih en.

Pelanggan : Sama - sama.


Homestay Rumah Tengah 2

- Homestay yang sangat selesa diinapi kepada pengunjung.
- Berkonsepkan ringkas dan kemas.
- Rumah baru dan selesa.
- Homestay bajet melaka.

Anda boleh lihat kedudukan homestay di Google Maps

GOOGLE MAPS
https://goo.gl/maps/QZwkFsRvXQp


Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Ruang Tamu

Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Ruang Tamu

- Homestay rumah tengah 2 ini adalah rumah teres 1 tingkat yang mampu memuatkan 2 buah kenderaan di dalamnya.
- mempunyai 4 bilik dan 2 bilik air dan sangat lengkap dengan kelengkapan
- kawasan yang strategik dan dekat dengan kawasan pelancongan

Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Ruang Tamu
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Ruang Tamu
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Ruang Makan dan Dapur

Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Ruang Makan
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Ruang Makan
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Ruang Dapur

Antara kemudahan yang disediakan :

 - astro Njoi
 - sofa 3x3
 - television

Bilik Utama : Katil Queen, aircond dan kipas syiling
Bilik Kedua : Katil single ada 2 dan kipas syiling
Bilik Ketiga : Katil single ada 2 dan kipas syiling
Bilik Keempat : Katil queen dan kipas syiling

 - ampaian baju (boleh gerak)
 - meja makan dan 4 buah kerusi
 - kabinet dapur
 - peti sejuk
 - mesin basuh automatik
 - seterika dan meja seterika
 - periuk nasi
 - pemanas air masak
 - pinggan mangkuk, cawan / gelas
 - peralatan memasak dan tong gas
 - gula dan teh disediakan

Setiap bilik dilengkapi dengan 

 - penyangkut baju / tuala
 - tempat gantung seluar (belakang pintu)
 - meja kecil
 - cermin di dalam bilik
 - sejadah
 - telekung
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Bilik Utama
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Bilik Kedua
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Bilik Kedua
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Bilik Ketiga

Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Bilik Keempat
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Tandas Bilik Utama
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Tandas Dapur




SYARAT-SYARAT UNTUK MENGINAP

1. Menjaga keharmonian jiran sekeliling (tidak membuat bising)
2. Tidak melebihi 14 tetamu termasuk kanak-kanak
3. Muslim sahaja

HARGA yang kami tawarkan :

RM170 / malam (Ahad - Khamis)
RM200 / malam (Jumaat, Sabtu dan cuti sekolah)


HUBUNGI KAMI untuk sebarang pertanyaan: Call/sms/whatsapp

017-3916898 Amirah
013-6386109 Alang

Sekian butiran hikmah dari saya Alang
Dikemaskini pada 22/2/2017

Kembali ke laman utama (klik sini)

0 comments:

Post a Comment