Marma Homestay Melaka Murah berdekatan Ayer Keroh dan Bandar Hilir Melaka. Homestay tanpa kolam renang atau swimming pool, berdekatan tepi pantai. Rumah baru 4bilik yang LUAS, KUALITI dan SELESA.

Alang 013-6386109

atau Amirah 017-3916898. Homestay Terbaik Di Melaka. Saya akan tolong anda, saya akan bantu anda. "Jangan banding Harga, Tapi Banding Kualiti"

Thursday 22 February 2018

Marma Homestay Melaka @ Marma Guest House Melaka

Homestay di Melaka

Biar Betul!!        The Best Homestay Melaka Murah di Melaka dan dekat dengan Ayer Keroh, Bandar Hilir dan kawasan pelancongan.

Ya, sememangnya betul. Memang harga yang ditawarkan di Marma Homestay Melaka murah. Malahan dekat dengan kawasan pelancongan seperti Melaka Wonderland Ayer Keroh, Bayou Lagoon dan Gold Coast Melaka. Kepada pengunjung yang cari homestay di melaka, marilah menginap di sini.

Siapa cepat, dia bijak!! Lokasi Homestay A++

Ni pandangan homestay dari luar. Cantikkan. Memey lahh. (\^_^/)

Marma Homestay Melaka
Marma Homestay Melaka
Homestay saya berdekatan dengan tempat - tempat menarik di Melaka. Sangat strategik dan senang untuk mencari homestay saya. Tapi, apa yang membezakan homestay saya dengan homestay - homestay lain? Dengan saya, anda akan dapat homestay yang luar biasa. Pegang kata - kata saya dan jangan ragu - ragu untuk hubungi atau bertanyakan soalan kepada saya. Tapi, talk is cheap, must PROVE!! Saya akan buktikan! Ini komitmen saya!

Untuk yang berminat, jangan fikir terlalu lama.

Hubungi kami (Call, mesej, wasap)

Amirah 017-3916898
Alang 013-6386109

ATAU klik di bawah

www.wasap.my/60173916898
www.wasap.my/60136386109

Saya mempunyai 5 Unit Homestay Di Melaka yang murah dengan harga yang berpatutan. Jom lihat apa yang anda dapat dengan harga yang dibayar


5 Buah Homestay Murah Di Melaka yang Kena Dengan Bajet Anda 



Homestay Rumah Villa Damai 2 Tingkat (4 Bilik 3 Bilik Air) (Klik Untuk Lihat Gambar)

Homestay Rumah Semi D Eksklusif (4 Bilik 2 Bilik Air) (Klik Untuk Lihat Gambar)

Homestay Rumah Tepi (4 Bilik 2 Bilik Air) (Klik Untuk Lihat Gambar)

Homestay Rumah Tengah 1 (4 Bilik 2 Bilik Air) (Klik Untuk Lihat Gambar)

Homestay Rumah Tengah 2 (4 Bilik 2 Bilik Air) (Klik Untuk Lihat Gambar)

APA KELEBIHAN HOMESTAY SAYA?

✔ Rumah Baharu 4Bilik 2Bilik Air
✔ Rumah yang Luas, Selesa dan Bersih
✔ Reka bentuk rumah yang menarik dan mempersona
✔ Parking homestay yang luas
✔ Testimoni yang superb WOW!
✔ Barangan perabut yang berkualiti
View yang menarik
✔ Homestay dekat dengan kedai makan, bank, stesen minyak
✔ Suasana homestay yang tenang
Harga yang berpatutan dan berbaloi - baloi
✔ Lokasi yang SUPER strategik dengan kawasan pelancongan
Servis dari permulaan hingga akhir, akan dilayan VVIP
✔ In shaa Allah puas hati
✔ Siapa Booking terus Macho!

Ni gambaran dari atas menggunakan perkhidmatan DRONE TalhaSebri aerialphoto. Memang cantik sesangat. Cantik sebab homestaynya memang cantik dan kepakaran En Talha. Hehehe. Jom layan..

Marma Homestay Melaka
Pandangan dari atas Homestay Rumah Semi D

Marma Homestay Melaka
Pandangan dari atas Homestay Rumah Tepi dan Rumah Tengah 2


Marma Homestay Melaka
Pandangan dari atas Homestay Rumah Tengah 1


Marma Homestay Melaka
Pandangan dari atas Homestay Rumah Tengah 1
KENAPA MESTI KAMI ?

✔ Rumah Baharu 4 Bilik 2 Bilik Air
✔ Kawasan Parking yang luas
    (Homestay Villa Damai 2 Tingkat - 3 buah kenderaan dalam pagar)
    (Homestay Semi D - 4 buah kenderaan dalam pagar)
    (Homestay Rumah Tepi - 2 buah kenderaan dalam pagar)
    (Homestay Rumah Tengah 1 - 2 buah kenderaan dalam pagar)
    (Homestay Rumah Tengah 2 - 2 buah kenderaan dalam pagar)

✔ Katil dan tilam yang empuk membelai rindu di semua bilik
✔ TV SAMSUNG / PANASONIC 32 INCH
✔ Aircond sejuk membeku
✔ Sofa, Tikar, Carpet yang wangi seharum mawar
✔ Astro Njoi
✔ Cermin besar
✔ Meja makan dan 4 kerusi
✔ Ampaian baju boleh gerak
✔ Kabinet dapur yang luas
✔ Peti sejuk 2 pintu (SAMSUNG)
✔ Mesin basuh automatik (SAMSUNG, LG)
✔ Seterika dan meja seterika
✔ Periuk nasi sederhana besar
✔ Pemanas air masak
✔ Pinggan mangkuk, cawan / gelas
✔ Peralatan memasak dan tong gas
✔ Gula dan teh disediakan (FOC)
✔ Sabun mandi

Setiap bilik dilengkapi dengan : 

✔ Penyangkut baju / tuala
✔ Tempat gantung seluar (belakang pintu)
✔ Meja kecil
✔ Cermin kecil
✔ Alatan solat (Sejadah, Telekung)
✔ Lampu tidur boleh kawal kecerahan

Kelebihan Lain : 

✔ Lampu dan Kipas penuh
✔ Plaster siling penuh
✔ Pagar batu depan
✔ Tiles satu rumah
✔ Atap Genting
✔ Grill seluruh rumah
✔ Lampu pagar utama (Rumah Semi D)
✔ Ada ruang Dapur Kering dan Dapur Basah

Alhamdulillah. Serba lengkap kan homestay - homestay saya. 

MARMA homestay melaka terletak di kawasan yang sangat strategik iaitu Bukit Katil, Ayer Keroh Melaka. Homestay saya berdekatan denga Plaza Tol Ayer Keroh dan Bandar Hilir Melaka. Malah dekat dengan kawasan pelancongan di Melaka.


KAWASAN PELANCONGAN DI MELAKA

~~~ 1 Minit ~~~

~~~ 3 Minit ~~~

✔ Seri Negeri, ✔ Taman Seribu Bunga, ✔ Dewan Tun Ali

~~~ 5 - 10 Minit ke Ayer Keroh, Bukit Beruang, Bukit Baru, Duyong ~~~
✔ Melaka International Trade Center (MITC), ✔ Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM), ✔ Taman Mini Malaysia, ✔ Taman Buaya, ✔ Melaka Wonderland Theme Park✔ Taman Rekriasi Ayer Keroh, ✔ Dataran Bersejarah, ✔ Pusat Bowling Antarabangsa Melaka, ✔ Planaterium Melaka, ✔ Kota Fesyen, ✔ Taman Burung, ✔ Taman Rama - Rama, ✔ Zoo Melaka✔ Plaza Tol Ayer Keroh, ✔ Mydin Ayer Keroh, ✔ Hospital Pantai Ayer Keroh, ✔ Multimedia Universiti (MMU), ✔ Melaka Mall, ✔ Perigi Hang Tuah

~~~ 10 - 15 Minit ke Durian Tunggal, Krubong, Cheng ~~~
✔ Stadium Hang Jebat, ✔ Masjid Cina Melaka

~~~ 15- 20 Minit ke Bandar Hilir ~~~
✔ Kota A'Famosa, ✔ Masjid Al-Azim, Masjid Selat Melaka✔ Menara Taming Sari, ✔ Mahkota Parade, ✔ Dataran Pahlawan, ✔ Sungai Melaka (Malacca River Cruise), The Shore Sky Tower✔ The Shore Ocenarium Melaka, ✔ Upside Downside House, ✔ Melaka Ducktours, ✔ Hospital Besar Melaka

~~~ 15- 20 Minit ke Jasin ~~~
✔ Kolam Air Panas Jasin, ✔ Asahan, ✔ Pekan Jasin

~~~ 20 - 25 Minit ke Alai, Umbai, Pantai Klebang ~~~

✔ Medan Ikan Bakar Alai, Cristal Bay, ✔ Medan Ikan Bakar Umbai, ✔ Pantai Klebang, ✔ Pantai Pengkalan Balak, ✔ Pantai Puteri

~~~ 25 - 30 Minit ke Alor Gajah ~~~
✔ UITM Lendu, ✔ Dataran Keris Alor Gajah, ✔ Hospital Alor Gajah

~~~ 30 - 35 Minit ke Simpang Ampat ~~~

✔ A' Famosa Resort Alor Gajah, ✔ Freeport A' Famosa

Homestay atau lebih dikenali sebagai premis penginapan pelancong meliputi rumah rehat, rumah tamu, tempat rehat, rumah inapan, rumah tumpangan, rumah pemalaman, inap desa, guest house, housestay, home2stay yang selesa diduduki, nyaman bersama rakan-rakan atau keluarga selain dapat mengeratkan hubungan kekeluargaan.

Homestay saya tidak jauh dengan pantai. Pengunjung yang mencari Homestay Melaka Tepi Pantai, ia ada di sekitar Homestay Melaka Pengkalan Balak, Homestay Melaka Klebang dan Dataran 1 Malaysia Klebang. Itu adalah kawasan yang dekat dengan tepi pantai

Homestay saya adalah antara homestay melaka murah dan menyediakan tempat penginapan yang amat selesa sesuai untuk seisi keluarga beristirahat sambil menyelami sejarah silam kegemilangan kesultanan Melayu Melaka. Amat sesuai dan selesa untuk 2 buah keluarga.


TARIKAN UTAMA YANG BERDEKATAN DENGAN HOMESTAY


 - Bayou Lagoon Park Resort Melaka (900 Meter)
 - Gold Coast Melaka (800 Meter)
 - Zoo Melaka (4.9 Km)
 - Melaka Wonderland Theme Park, Ayer Keroh (5.0 Km)

Marma Homestay Melaka ada kolam renang atau swimming pool? Untuk pengetahuan semua, homestay saya tidak menyediakan kolam renang kerana kawasan homestay sangat dekat dengan tempat bermandi manda seperti Melaka Wonderland, Bayou Lagoon dan Gold Coast Melaka. Itu yang menariknya datang ke Marma Homestay Melaka.

**Oopsss.. Anda masih lagi tidak yakin dengan maklumat dan info yang diberikan di atas. Atau, anda pernah tertipu dengan pengusaha homestay yang lain? Tapi, tidak dengan saya. Saya akan beri 200% apa yang anda inginkan. Saya akan layan anda secara VVIP. Tidak menjadi masalah. Dan saya akan kongsikan pelbagai informasi yang anda inginkan.


Untuk menguatkan keyakinan anda terhadap homestay saya, saya sudah menyediakan testimoni - testimoni pengunjung yang telah menginap di Marma homestay melaka.


TESTIMONI PELAWAT (KLIK SINI)


** Saya kongsikan satu ayat dari pengunjung kami. Ayat memang win.

"Guest saya pernah cakap, dia tak kisah harga, tapi dia nak tau apa yang dia akan dapat dengan harga yang dibayar" 

Saya mempunyai 5 unit homestay di melaka yang murah dengan harga yang berpatutan. Jom lihat apa yang anda dapat dengan harga yang dibayar \^_^/


Homestay Villa Damai 2 Tingkat (4 Bilik 3 Bilik Air) (KLIK UNTUK LIHAT GAMBAR)
~Rm260/malam (Ahad-Khamis)
~Rm290/malam (Jumaat, Sabtu dan cuti sekolah)

Belum dibuka untuk ditempah

Marma Homestay Melaka - Villa Damai 2 Tingkat
Marma Homestay Melaka - Villa Damai 2 Tingkat

Homestay Rumah Semi D Eksklusif (4Bilik 2 Bilik Air) (KLIK UNTUK LIHAT GAMBAR)
~Rm240/malam (Ahad-Khamis)
~Rm270/malam (Jumaat, Sabtu dan cuti sekolah)

Marma Homestay Melaka - Rumah Semi D Eksklusif
Marma Homestay Melaka - Rumah Semi D Eksklusif

Homestay Rumah Tepi (4 Bilik 2 Bilik Air)  (KLIK UNTUK LIHAT GAMBAR)
 ~ Rm190/malam (Ahad-Khamis)
 ~ Rm220/malam (Jumaat, Sabtu dan cuti sekolah)


Marma Homestay Melaka - Rumah Tepi
Marma Homestay Melaka - Rumah Tepi

Homestay Rumah Tengah 1 (4 Bilik 2 Bilik Air) (KLIK UNTUK LIHAT GAMBAR)
 ~ Rm170/malam (Ahad-Khamis)
 ~ Rm200/malam (Jumaat, Sabtu dan cuti sekolah)


Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 1
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 1

 ~ Rm170/malam (Ahad-Khamis)
 ~ Rm200/malam (Jumaat, Sabtu dan cuti sekolah)


Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2
Marma Homestay Melaka - Rumah Tengah 2

Haa. Tu semua adalah homestay - homestay saya. Luar memang cantik, dalam lagi cantik. Kepada pengunjung semua, anda boleh menilai, melihat dan cepat - cepat menempah Marma Homestay Melaka ni. Homestay Terbaik di Melaka. Tak rugi dan sangat berbaloi - baloi.

Untuk sebarang pertanyaan, boleh hubungi kami di talian (call/sms/whatsapp)
(KLIK UNTUK TAHU CARA TEMPAHAN)

Amirah 017-3916898
Alang 013-6386109

Atau klik di bawah

www.wasap.my/60173916898
www.wasap.my/60136386109

**Terima kasih juga kepada En Hidir pemilik Anugerah Homestay Melaka yang telah banyak membantu saya dari permulaan hinggalah sekarang.


Jika anda memerlukan perkhidmatan kereta sewa melaka, saya sedia membantu dengan menghubungi 

- Kereta Sewa Al-Azhar



TEMPAT MAKAN BEST DI MELAKA (KLIK SINI)

- Chaq Corner, Melaka (Char Koay Teow TSUNAMI)
- Roti Canai Kayu Arang
- Mee Racun Qasreena Cafe
- Mee Besen Original Melaka
- Hajjah Rahmah Asam Pedas Kari Kepala Ikan Bukit Katil Melaka


Ini adalah Blog Bisnes Homestay Sdn Bhd, jika ada kekurangan atau cadangan, boleh comment di ruangan bawah. Saya akan balas secepatnya.

Untuk pengetahuan, saya, Alang hanya mempunyai 1 buah homestay. Homestay bukan lah priority kerana ayah dan ibu kadang - kadang tidur di rumah tersebut. Homestay yang lain - lain adalah hak milik orang lain dan hanya menumpang di website saya. Terima kasih.

Sekian sahaja Butiran Hikmah dari saya Alang. 
Dikemaskini pada tarikh 14/4/2017

34 comments:

  1. Best sangt marma homestay. Terbaik. Recomended

    ReplyDelete
  2. Terbaik. Dari mula2 deal sampai cek out, mmg terbaik. Quick respond dan friendly owner.
    ~Interior design sesuai untuk keluarga
    ~bersih dan cantik
    Recomended. 5Bintang saya kasi.Homestay Melaka yang terbaik

    ReplyDelete
  3. Thanks Homestay Marma Guest House Exclusive for listing and renting your unit on LetsGoHoliday.my.
    http://www.letsgoholiday.my/Listing/Detail/7516/marma-guest-house-exclusive

    ReplyDelete
  4. Seriously recomended for weeknd holiday and family vacation..kipidap..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq nasharuddin. Bole hubungi kami Alang 013-6386109, Amirah 017-3916898

      Delete
  5. Macam best aje homestay nie.. boleh cube nie.. tempat nk berjalan2 pun dekat... best2... boleh cube nie... 🏠🚗🚗🚗🚗👪

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe. TQ2. Apa lagi, marilah tempah homestay2 saya. Homestay Terbaik di Melaka. Hubungi Alang 013-6386109 atau Amirah 017-3916898

      Delete
  6. Bole cuba nii. Menarik dan banyak infi2. Homestay pun cantik dan meyakinkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marilah cuba. Jomm!. Hubungi saya Alang 013-6386109 atau Amirah 017-3916898

      Delete
  7. kalau sewa masa cuti hari raya aidilfitri nanti,boleh ke?

    ReplyDelete
  8. kalau nak pilih 6 rumah semi-D utk penginapan sramai 88 orang boleh tak? sesuai tak? satu rumah dalam 14 orang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada satu je Homestay Semi D. Kena amek homestay2 saya yang lain2 jugak laaa. Villa, semi D, tepi, tengah1 dan tengah 2.

      Delete
    2. Sesuai untuk 14orng, Lagipon, semua homestay saya kedudukannya di kawasan bukit katil. Jadi senng laaa akak nak pergi buat pemantauan antara satu homestay ke satu homestay yg lain

      Delete
  9. The best homestay di melaka. Homestay yg kemas, bersih dan kawasan yg sangat strategik. Sangat2 dialukan. Terbaik Marma Homestay Melaka. Kipidap.

    ReplyDelete
  10. Best sangat. Homestay luas dan bersih

    ReplyDelete
  11. Baru je confirm booking with alang. Testimoni yg sangat wow dari guest2 sebelum ni was my deciding factor. Book 2mlm tuk bawa anak2 jalan2 cari makan and mandi-manda di melaka wonderland. Lookong forward to a memorable stay at marma homestay melaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waahhh. Akakkk. Terbaik2. Terima kasihh yee. Lain masa roger2 Alang yee. Saya akan bantu dengan sebaiknya.

      Delete
  12. Berapa km ke kv bukit katil

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum...pada hujung tahun ini keluarga saya ingin bercuti ke Melaka. Boleh cadangkan saya homestay yang berhampiran @ berada di tengah-tengah dengan tempat-tempat menarik di Melaka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam. Banyak tempat2 best dan menarik di melaka. Memang sangt banyak. Sesuai sangat bawa keluarga.

      Homestay saya semua dekat2 en. Nak ke Ayer Keroh dekat, nak ke bandar pon dekat. Homestay memang terbaik.

      Delete
  14. Salam..
    Sis ada tak homestay apartment 2 bilik dekat MMU melaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Homestay saya semua rumah taman. Di kawasan bukit katil lah.

      Delete
  15. Salam...nak tanya utk 15-17 Sept 2018 ni masih ada lagi yg kosong? Tq

    ReplyDelete
  16. salam nak tanya... boleh tak nak sewa homestay utk murid lawatan sekolah. kami nak tidur ja smata-mata.. sebab waktu lain nak jalan2..tarikh lawatan 13 dan 14 november 2018.jumlah murid dalam 40 orang.
    terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh2. wasap saya untuk lebih lanjut. kita boleh bincang. Wasap saya Alang 013-6386109

      Delete